Sjekk øyetrykket.

Har du grønn stær (glaukom) i familien, må du sjekke øyetrykket. Det sa øyelege Ruben Andersen fra Betanien hospital da han besøkte en fullsatt tirsdagsklubb i regi av Norges Blindeforbund Telemark synshemmedes organisasjon.

8. mars 2017

Svenn Thore Oredalen (til høyre) overrekker en liten førerhund som takk til øyelege Ruben Andersen.

Jo tidligere grønn stær oppdages, jo bedre er prognosen og har du grønn stær, vær nøye med drypping og følg opp kontrollene hos øyelegen, understreket Andersen

Etter den informative og gode orienteringen fra Andersen, ble det tid til en god prat med servering av rundstykker og kaker.

Etterpå ble det gitt viktig informasjon. Det blir gåtur ved Mølen/Helgeroa 28. mars og neste tirsdagsklubb blir arrangert 4. april, da blir det besøk fra blindeforbundet sentralt