Mange spennende aktiviteter høsten 2017

Norges Blindeforbund Telemark kan tilby medlemmer og støttemedlemmer følgende aktiviteter i høst.

25. august 2017

Bildet er fra turen fylkeslaget hadde på kyststien i Langesund. Til høsten skal vi blant annet til Brevikstrand.

TIRSDAGSKLUBBEN: (kl 11.00 i Arkaden 3. etasje, god bevertning)

5. september  Stortingsvalg 2017. Vil våre kandidater kjempe for en bedre TT ordning for blinde og svaksynte i Telemark? Møt opp. Viktig dialogmøte med stortingskandidatene.

3. oktober      Ingen klubb i oktober p.g.a tur.

7. november   Høstmøte. Påmelding med frist 27. oktober.

5. desember   Julemøte med gløgg, grøt og gode kaker. Medlemslotteri.

TURER, SAMLINGER OG KURS:

• 12. september. Tur i regi av prosjektet vårt Med hvit stokk på nye stier. Vi skal til Brevikstrand i Bamble. Enkelt turtereng, mye historie, kafebesøk. Frist påmelding 8. februar.
  • 21. oktober Badelørdag i Fritidsparken for familier med blinde og svaksynte barn og ungdommer. Mer info kommer.
  • 24. okt. Tur Bakkestranda. Pizza på kontoret. Oppmøte kl. 11.00.
  • 17. november kan du bli med på konsert i Ibsenhuset. Suoni inviterer til høstkonserten «Med stjerner i sikte». Billettpris 300,- (ordinær 395,-)pr. person. Påmeldingsfrist 4. nov.
  • 23. november Harrytur til Sverige. Buss fra Gvarv, Ulefoss, Skien, Vestsiden, Porsgrunn og Skjelsvik. Egenandel 300,- kr pr person. Inkludert i prisen er ferge Sandefjord til Strømstad med frokostbuffé.  Påmeldingsfrist 10.november.
  • I november smarttelefonkurs for blinde og svaksynte ungdom. Mer informasjon kommer.

Grenland lokallag. Møtene er på Vestsiden aktivitetssenter. Start kl.18.00. Tor 14. sep. besøk av Herøya Oldermannslag, torsdag. 12. oktober, torsdag 09. nov og julemøte torsdag. 14. desember.

Midt-Telemark lokallag. Møtene er i Bø frivilligsentral kl. 18.00. Møte torsdag 14. sept. og 16. nov. Julemøte 7. desember. Info sendes ut.

Notodden lokallag. Møtene holdes i Sentrumsbygget kl. 18.00 Møte onsdag 6. sept. og tor. 9. nov. Julemøte 7. desember. Mer info kommer.

Alle er hjertelig velkommen til våre møter og turer.

Viktig: Ved alle turer må man ha med seg ledsager.

PS! Det er lurt og melde seg på raskt, ring kontoret 35 52 57 21,eller send epost til telemark@blindeforbundet.no.