Når stjernene forsvinner - en temadag om SYN

Vi møtes på Lenvik bibliotek.

Dato: 12. oktober kl. 10:00–18:00
Fylke: Troms
Arrangør: Midt-Troms lokallag
Kontakt:
Kontaktperson Liv mobil 47751131, Svein Gunnar mobil 45237128 eller Silje mobil 92607024.

For mer informasjon og endringer se Midt-Troms lokallag sin facebookside.

Midt-Troms lokallag Norges Blindeforbund skal markere Verdens synsdag 12.10.17. Vi skal gi befolkningen, næringsliv og resten av samfunnet mer kunnskap, råd og veiledning om hvordan det er å ha et synstap og hvordan man skal hjelpe de med synstap på en best mulig og respektabel måte. Vi skal informere om hva finnes av hjelp å få når synet svekkes. Hvordan fortsette å leve et aktivt, selvstendig og meningsfylt liv når stjernene forsvinner og vi ikke kan se dem mer.
Foreløbig program
10.00 18.00 Utsillere på plass. Optiker, Adaptor, Hjelpemiddelsentralen 11.00 11.30 Hjelpemiddelsentralen i Troms 11.30 12.00 Adaptor 12.00 12.45 Norges Blindeforbund v/Liv Th. Larsen 12.45 13.00 Norges Blindeforbund ungdom v/Sol...veig-Marie Oma 13.00 13.55 Pause 14.00 15.30 Øyesykdommer og forskning v/øyelege Nina Angelsen 15.30 15.45 Pause 15.40 17.15 Evenes syn- og mestringssenter v/daglig leder Elisabet Israelsen 18.00 slutt