FAMILESAMLING MED RIDETUR PÅ ISLANDSHEST

Kontakt/påmelding:
Kontoret tlf: 73800150 eller e-post: trondelag@blindeforbundet.no

INVITASJON TIL FAMILESAMLING MED RIDETUR PÅ ISLANDSHEST

Barne-, ungdoms- og familieutvalget (BUF) i Trøndelag fylkeslag arrangerer familiesamling med ridetur på islandshest i fjellet i Meråker.

18055698_1049042655195483_9086354210374159136_o.jpg

Bilde av barn og unge på Islandshest i Meråkerfjella. Foto fra Meråkerfjell ridesenter sin hjemmeside

Dato: 26-27. august 2022

Overnatting på Teveltunet i Meråker.

Egenandel dekker transport, mat, opphold og aktiviteter: Barn under 18 år er gratis, voksne 250 kroner.

Påmelding til kontoret på tlf: 73800150 eller e-post: trondelag@blindeforbundet.no innen mandag 4. juli

Informasjon om Meråkerfjell ridesenter

Meråkerfjell ridesenter har drevet med islandshest i over 30 år og har et godt rykte for å være serviceinnstilt. De har rundt 70 islandshester og driver med både korte turer og turer over mange dager. De har også erfaring med synshemmede etter en BUF-samling for en del år siden. Primus motor Leif husket og kommenterte denne samlingen som vellykket. Du kan lese mer om Meråkerfjell ridesenter her: https://merakerfjell.com/om-oss/

19243021_1110638499035898_7094878335767034323_o.jpg

Bilde av barn og unge på Islandshest som krysser en elv i Meråkerfjella. Foto fra Meråkerfjell ridesenter sin hjemmeside

Informasjon om overnattingstedet Teveltunet

Vi overnatter på Teveltunet som ligger 9 minutters kjøring unna ridesentret. BUF var senest i mai på Teveltunet i forbindelse med besøk i klatreparken, og det fortelles om meget bra innkvartering i rom med eget bad. Vi har også et fint fellesrom hvor vi kan være sosiale på fredagskvelden. Du kan lese mer om Teveltunet her: https://teveltunet.no/

Teveltunet.jpg

Teveltunet

PROGRAM

Fredag 26. august

• Vi tar tog fra Trondheim S 16:48 til Meråker 18:01 og annen transport fra stasjonen til Teveltunet (kommer an på antall).
  • Innkvartering Teveltunet.
  • Klokken 19.00 Middag
  • Etter middag: sosialt med prat, kahoot, spill eller quiz.

Lørdag 27. august

• 00 Frokost
  • Etter frokost kjører vi til Meråkerfjell ridesenter
  • Ridetur i fjellet hele dagen. Vi drar i samlet gruppe ut fra ridesentret. Det vil være mulighet for å dele oss i mindre grupper etter ferdighet.
  • Lunsj med grilling ute på tur i fjellet.
  • Middag på ridesentret etter fjellturen
  • Returtransport til Stjørdal etter middagen med buss for å korrespondere med nord og sørgående tog fra Stjørdal.