Fjellgruppa - Helgetur til Sylan

Fjellgruppa for synshemmede er et samarbeid mellom Trondhjems Turistforening og Norges Blindeforbund Trøndelag, som arrangerer tilrettelagte turer for deltakere med synshemminger, og kurs og opplæring for ledsagere som deltar på turene.

Dato: Fra 09.09 kl. 16:00 til 11.09 kl. 16:00
Fylke: Trøndelag
Påmeldingsfrist: 29. august
Kontakt/påmelding:
Kontaktinformasjon:
Silje Hoel Fossen
Tlf. 73924200
E-post: tt@dnt.no

Bli med Fjellgruppa til vakre Sylan, og en av våre utrolig koselige hytter: Nedalshytta. Nedalshytta ligger lunt og idyllisk til i bjørkeskogen innunder det mektige Sylmassivet. Vi nyter den tidlige høsten i Sylan, med ulike fjellturer. Lørdag vil vi ha to ulike turer med forskjellig vanskelighetsgrad, så her kan alle oppleve mestring. Er du usikker på hvilket nivå du ligger på kan du snakke med turlederne, og vi anbefaler at du deltar på noen av våre kveldsturer for å trene til turen. Våre dyktige turledere tilrettelegger turene slik at flest mulig skal mestre fjellturene. På kveldstid vil vi kose oss på hytta med deilig middag, og koselig stemning i peisestua.

Dette er en tur tilrettelagt for personer med synshemminger og frivillige som er med som turledere og ledsagere. Det er mulig å melde seg på turen både som deltaker og frivillig, skriv dette i påmeldingsteksten.

Oppmøte: 9.september i Sandgata 30, vi tar felles buss til Nedalshytta. Detaljert informasjon sendes ut til påmeldte i god tid før turen.

Pris: For deltakere 500,-. Frivillige ledsagere deltar gratis.

Påmelding: Det er begrensede plasser, og du må derfor melde deg på turen innen 29. august. Ta kontakt med Silje på silje.fossen@dnt.no / 92071507.