Fjellgruppa leter etter deltagere og ledsagere

Dato: 20. april kl. 18:00–19:00
Fylke: Trøndelag
Kontakt:
Ta kontakt med Silje på silje.fossen@dnt.no eller 92071507.

Fjellgruppa for synshemmede leter nå etter flere deltakere og frivillige ledsagere som vil være med på å skape store naturopplevelser i fjellet. Vi arrangerer kveldsturer i Trondheim, og overnattingsturer på betjente hytter med dagsturer i fjellet, og naturopplevelser tilpasset deg med synshemminger.

Lurer du på om du kan delta på turene, eller vil du være med som frivillig? Fjellgruppa inviterer til informasjonsmøte hvor deltakere forteller om hvordan det er å være med på tur med gruppa, og frivillige forteller hvordan du kan bli ledsager på turer med oss. Møtet vil foregå på Teams 20.april 18:00-19:00. Du vil få tilsendt link til møtet noen dager før, så send påmelding til silje.fossen@dnt.no eller 92071507.

Fjellgruppa for synshemmede er et samarbeid mellom Trondhjems Turistforening og Norges Blindeforbund Trøndelag, som arrangerer tilrettelagte turer for deltakere med synshemminger, og kurs og opplæring for ledsagere som deltar på turene.

Aktivitetskalender:

20.april 18:00: Informasjonsmøte på Teams – Hva er Fjellgruppa, og hvordan kan du bidra?

27.april 18-20: Kveldstur i Trondheim og opplæring i hvordan vi pakker sekk for en helgetur.

19.mai 18-20: Kveldstur i Trondheim.

18-20.juni: Overnattingstur på Samatun på Melhus. Vi går turer, trener på ledsaging, og har det hyggelig sammen!

27-29.august: Overnattingstur på Gjevilvasshytta, vi går dagsturer i en av Norges vakreste sæterdaler.

Det er begrensede plasser på turene, og du kan melde deg på allerede nå.
Informasjon og påmelding til Silje på silje.fossen@dnt.no eller 92071507.