Foredrag på Sverresborg Folkemuseum

«Dagligliv og festliv i Trondheim fra 1850 og fremover» med Terje Bratberg.

Dato: 23. september kl. 18:00–20:00
Fylke: Trøndelag Hvem er tilbudet for: Medlemmer
Sted: Sverresborg Folkemuseum
Pris: 100
Kontakt:
Påmelding til: trondelag@blindeforbundet.no, telefon 73800150.
Ved spørsmål ta kontakt med Jonny Gellein på telefon 92 63 44 93.

Aktivitetsutvalget i Trøndelag inviterer våre medlemmer til foredraget «Dagligliv og festliv i Trondheim fra 1850 og fremover» med Terje Bratberg.

• Tidspunkt: Onsdag 23. september 2020 klokken 18.00.
  • Sted: Sverresborg folkemuseum (Auditoriet).
  • Pris: 100 kroner inkludert kaffe og kanelbolle, ledsager er gratis.
  • Begrenset antall plasser, bindende påmelding til kontoret innen fredag 18. september 2020 Mail: Trondelag@blindeforbundet.no, telefon 73800150. Ved spørsmål ta kontakt med Jonny Gellein på telefon 92 63 44 93.

Sverresborg folkemuseum følger de nasjonale retningslinjer for COVID-19. Vi ønsker ikke at noen skal møte til foredraget med luftveissymptomer (se fhi.no). Litt informasjon om Terje Torberg Vevik Bratberg: Terje Torberg Vevik Bratberg er født i 1955 i Beitstad og er en norsk historiker og forfatter. Han har gjort seg bemerket som byhistoriker og kommentator i Trondheim. Som leksikonredaktør har han utgitt Trondheim byleksikon og vært fagansvarlig for artikler i Store Norske leksikon. Han har utgitt en rekke artikler og arbeider om historiske temaer, blant annet innen gårds- og slektshistorie. Bratberg var tidligere formann i Fortidsminneforeningen i Trøndelag. Han er ansatt som konservator ved Sverresborg Trøndelag folkemuseum. Sammen med venner kjøpte han i 2005 den fredede bygningen Thomas Angells stuer i Kongens gate i Trondheim, hvor han i dag bor.

Aktivitetsutvalget i Trøndelag Sør