Sol av Isfolket i Vera

SOL AV ISFOLKET

Vera i Verdal 14. august

Bildeannonse for Sol av Isfolket
Bli med til Vera i Verdal og se det fantastiske musikkteateret Sol av Isfolket. Forestillingen bygger på de tre første bøkene i Margit Sandemos romansuksess, «Sagaen om Isfolket» – ei magisk fortelling om trolldom, kjærlighet, varme, overtro og mørke krefter – i møte med sivilisasjon og fordømmelse. Vi følger Sol fra hun som ung jente tidlig på
1580-tallet bruker sine overnaturlige evner til både godt og ondt – til hun ender sitt liv som heks 15 år seinere.

Teateret spilles ute med det vakre Veresvatnet og de svenske Skäckerfjällen som bakteppe.

Aktivitetsutvalgene i Trøndelag Fylkeslag inviterer til Sol av Isfolket søndag 14. august. Forestillingen starter kl. 15.00 og er ferdig ca. klokka 17.30. Vi setter opp busser fra Steinkjer og Trondheim som plukker opp deltagere på veien. Fra Verdal kjører en buss videre opp til Vera og Tronsmoen hvor forestillingen foregår. Tronsmoen ligger i fjellet 6 mil fra Verdal sentrum. Vi anbefaler å kle deg godt da det er kaldere enn i bygda. Ta med godt med klær, sitteunderlag og pledd selv på varme dager. I pausen tar vi en kort gåtur fra amfiet og får servert «Tengels pausemat».

Pris for forestilling, mat og busstransport kr. 500.- Ledsager går gratis. Ta med ledsagerbevis.

Påmelding til kontoret innen mandag 20. juni

Tlf: 73800150, epost: trondelag@blindeforbundet.no