Aktivitetsdag i Klatreparken Høyt & Lavt

Barn og ungdom med ledsagere i Blindeforbundet i Agder inviteres til klatreparken Høyt & Lavt Arrangementet vil finne sted søndag 29. august kl 13:00 – 17:30

Dato: 29. august kl. 13:00–17:30
Fylke: Vest-Agder
Kontakt:
Sigrun A. Storaker
e-post: vest-agder@blindeforbundet.no
Telefon: 38 02 41 41

Bare 3 km fra Kristiansand sentrum i Gamle Mandalsvei 110, har vi en opplevelsespark utenom det vanlige. Klatreparken ligger i flott turområde hvor man kan boltre seg i tretoppene, seile avsted på zipliner og nyte en dag i skogen og på hyggelige utearealer.

Opplæring

Alle som skal benytte klatreparken får opplæring og hjelp til å ta i bruk utstyret som man får utdelt ved ankomst. Sammen med en instruktør går man gjennom en opplæringsløype hvor man også får god info om parken og sikkerhetsrutiner. Opplæringen tar rundt 15-20min.

Vær & Bekledning

Det anbefales treningstøy eller lett turtøy som det beste til klatring. Det kan være gunstig å ha med en sekk med ekstra tøy. Joggesko eller tursko med god såle er å foretrekke. Hvis det regner, ha litt lett regntøy med i sekken. Vær obs på at det er kvae i trærne. Klær med snorer som kan henge seg fast (hettegensere o.l.) anbefales ikke. Langt hår må også samles i strikk e.l.

Mat og drikke

Det blir bestilt pizza som leveres til oss i parken, samt brus. Dette dekkes av NBf Vest-Agder, samt inngangsbillet til klattreparken.

Egenerklæringsskjema

Jeg fyller ut og leverer egenerklæring for alle som skal klatre i klatreparken i gruppen vår. Vi bekrefter at alle er under 120 kg, ingen gravide eller påvirket av alkohol/rusmidler.

Før vi starter klatring i aktivitetsløypene deltar vi på instruktørstyrt opplæring. Vi setter oss inn i og følger parkens regler.

Parkens sikkerhetsregler blir opplyst om på opplæring og på informasjonsskilt på området.

Påmelding

For å melde deg/dere på kan du ta kontakt med Daglig leder Sigrun Storaker på telefon: 38 02 41 41 /91 33 35 58 eller på

e-post til: vest-agder@blindeforbundet.no  Siste frist for å melde seg på er innen fredag 20. august.

I påmeldingen til arrangementet trenger jeg info om:

1. Antall klatrende – blinde/svaksynte
  2. Antall foreldre som skal klatre med barna
  3. Antall foreldre som ikke skal klatre bare være med
  4. Antall søsken etc som ønsker å klatre.

Gi også beskjed hvis noen har matallergier når det gjelder pizza bestillingen.

Foto

Gi beskjed hvis du vil reservere deg mot at det bli tatt bilder, eller om å stå på deltakerliste. Bilder kan brukes til å legge ut på Norges Blindeforbund Vest-Agder sin Facebook side i etterkant av arrangementet og lignened.

Parkering

Det er gratis parkering på Parkering Sør ved Breimyrveien nr. 100 på Hellemyr. Det er også gratis parkering med begrenset kapasitet på Parkering Øst ved Gamle Mandalsvei 22 innerst i Suldalen.

Hver enkelt deltager må selv sørge for transport til og fra arrangementet.

Klatreløypene

Løypene våre er gradert med farger som i et alpinanlegg. Orange er de enkleste og sorte er de vanskeligste. I mellom finner man lysegrønne, mørkegrønne, blå og rød.