Aktiviteter i Kristiansand og omegn lokallag

Nyhetssak fra 14. desember 2016

Kristiansand og omegn lokallag av Norges blindeforbund har som målsetting å ha et godt og variert tilbud til sine medlemmer.
Vi startet opp høstsesongen i det maritime miljø med et interessant besøk på Odderøya museumshavn. Så var det gourmetaften med smak av Kambodsja i form av fantastiske vårruller rett fra frityrgryta, laget i mengder av kyndige hender.
I oktober hadde vi besøk fra Adaptor hjelpemidler AS og inviterte i den forbindelse til åpent møte i senteret vårt. Vest-Agder hjelpemiddelsentral var også representert, samt synskontaktene i Kristiansand.
Til slutt var det samling rundt grøtfatet, - en tradisjon før julestria setter inn for alvor.
Oppslutningen om alle arrangementene har vært svært bra, noe som er en kjempestimulans for oss i styret til å prøve og få til ting som kan engasjere og interessere.
2017 står for døren, og Kristiansand og omegn lokallag har planene klare for første kvartal. Vi prøver så godt vi kan å innfri medlemmenes ønsker som kom fram på siste årsmøte. Og så håper vi selvsagt på stor oppslutning om arrangementene selv om vintermørke, snøslaps og glatte veier kan få go’stolen hjemme til å virke enda mer overtalende og fristende enn ellers.
I februar tar vi turen til Stormberg på Sørlandssenteret.
Onsdag 8. februar kl 19.00 (merk klokkeslettet) står ekstra betjening klar til å gi oss spesiell service i ordinær åpningstid i butikken.
Her har du en fin anledning til å fornye fritids- og turtøy-garderoben din.
Benytt denne unike anledningen og meld deg på. Vi trenger påmelding slik at Stormberg ser hvor mye ekstrahjelp de må hente inn.
Ring til Bente Brottveit, mobiltlf. 915 64 113, innen 1. februar.
Til slutt vil vi allerede nå be dere sette av
Onsdag 8. mars kl 18.00 , selveste kvinnedagen!
Da blir det årsmøte i senteret vårt, Østerveien 30 B.
Kom gjerne med saker til styret allerede nå om dere har noe dere ønsker årsmøtet skal behandle.
Så benytter vi i styret for Kristiansand og omegn lokallag anledningen til å ønske dere alle en riktig god jul og alt godt i det året som snart kommer.
Ønske om god jul og et godt nytt år sender vi også til våre venner i Flekkefjord og Mandal lokallag.
Bente Brottveit,
Arne Gitmark, Oddleif Lomeland,