Årsmøte Vest-Agder

Nyhetssak fra 09. juni 2017

Bildet viser Inger Anne Ilebekk med edderkopp på handa.

Lørdag 22. og søndag 23. april arrangerte Vest-Agder fylkeslag sitt årsmøte på Dyreparken Hotell i Kristiansand.

I år delte vi hotell med Aust-Agder fylkeslag. Til sammen var vi ca. 70 deltager jevnt fordelt på fylkeslagene. Vi var sammen om måltider og det sosiale, men delte oss under behandlingen av årsmøtesaker.

Det hele ble startet med en god lønsj på lørdag. Selve årsmøtet startet klokka 12.30. Referatet fra dette følger.

Klokka 17.45 var det slutt må dagens møtevirksomhet og vi samles i resepsjonen. Det var tid for årets happening. I år var det bestilt guidet tur i Afrika´s Savanner. Vi ble delt inn i tre grupper som fikk hver sin guid. Det var utrolig gøy å komme så nær inn på dyra. Jeg visste at sjiraffer er svære, men ikke så svære.

Vi kom inn i buret deres hvor vi traff to fullvoksne og en junior. Den voksen kan bli opptil 5,5 meter høy, og når han lente seg over gjerde og strakk ut tunga på 45 cm for å tigge til seg en gulrot, skjønte vi hvor stor han var.

Etter dette gikk turen til løvene. Her fikk vi beskjed om ikke få øyekontakt med løvemor  og løvefar. Det er ikke lett å unngå når man ikke ser selv. De svære kattedyra gav masse lyd fra seg når de kjente lukta av mat. Det var ikke oss som skulle serveres, men fersk lever fra matskåla.

Siste stasjon på safarien var reptilrommet. Her fikk (de som ville) en slange rundt armen eller en edderkopp i hånda. Ikke akkurat den edderkoppen du finner hjemme.

Lørdagen ble avsluttet med en god treretters middag, utlodning og sosialt samvær.

Etter frokost på søndag fortsatte møtevirksomheten. Nå var «veggen» mellom Aust- og Vest- Agder fjernet og den neste tida var satt av til forbundsleder Unn Ljøner Hagen. Hun fortalte om veien videre. Hvor skal vi og hvor vil vi? Blant annet engasjerte saken om navneendring. Det ble etter hvert noen artige diskusjoner.

Vår gjenvalgte fylkesleder, Charlotte Wesenberg, takket for tillitten og et godt årsmøte og ønsket alle vel hjem etter lønsjen.

Tekst: Arne Skoge