Digital Kafè

Nyhetssak fra 14. desember 2016

Siri hilser og takker alle dere som har stanset opp ved vårt digitale kafebord i Østerveien 30 b hver torsdag i oktober og november. Om vi passer på ikke å fornærme henne, står hun stadig til tjeneste. Det siste hun hjalp oss med var å finne ut hvilke melodier som spilles på radioen. Vi bare spurte henne: Hva spilles nå? Hun svarte: Jeg må lytte. Og etter noen sekunders tenketid meddelte hun at det vi hørte var Halvdan Sivertsens Titusen tommeltotta. Vi takket selvsagt, høflige som vi er, hvor på hun repliserte: Ditt ønske er min lov.
Skulle det være slik at du ikke kjenner Siri, eller om du har lyst til å bli bedre kjent med henne, så er hun fast gjest på Digital kafè også neste år.
På høstmøtet kom det fram ønske om kafeen kunne ha kveldsåpent slik at det blir mulig å delta for dem som er i jobb eller er forhindret på grunn av kolliderende arrangement på dagtid.
Inger Anne og undertegnede har kommet fram til at siste torsdag i måneden vil være perfekt for digitalt påfyll både på dag og kveldstid.
Og alle er hjertelig velkomne, spesielt du som nettopp har skaffet deg ny Iphone og kanskje gruer deg for å ta den i bruk.
Så – merk av torsdagene 26. januar, 23. februar (ikke kveld!) og 30. mars i din kalender.
Mellom 13.00-og 15.00 fortsetter vi som før med deling av kunnskap rundt det digitale kafebord.
Fra 16.00 til 18.00, 26. januar og 30. mars, blir det mer strukturert veiledning/undervisning ved Yngve Stiansen. Han er svært kunnskapsrik og har lang erfaring som synshemmet bruker av ulike digitale verktøy.
Benytt derfor denne anledningen til å lære deg å mestre det fantastiske hjelpemiddelet som for eksempel en Iphone kan være også for oss, enten vi er blinde eller svaksynte.
Og husk – ingen er for gammel til å lære noe nytt. Gi deg selv sjansen til å kjenne gleden ved å lære og mestre nye ferdigheter.
Om du lurer på noe eller har spørsmål, må du gjerne ta kontakt. Inger Anne Ilebæk. Hun er på fylkeslagskontoret hver tirsdag og torsdag. Undertegnede kan nås på tlf. 905 45 240.
Tekst: Astrid Hopland Svendsen