En liten takksigelse

Nyhetssak fra 29. september 2016

Årets Kreta tur er historie, og igjen kan vi ikke få fullrost Gerd og Arne som nok en gang har hatt mot, krefter og lyst til å ta oss med på reise. For noen var det sjette gangen Hotel Triton fikk besøk av dem, for andre andre, tredje, fjerde eller femte gangen og for turens yngste par, Sidet og Romm, var det aller første gang de ble med oss til Kreta. De bidro i høyeste grad til et godt, humørfylt sosialt fellesskap.
På denne turen var vi flere blinde deltakere enn tidligere. Likevel manglet det ikke på hjelpende hender og en ledig arm å koble seg til ved forflytning. For enkelte var det nok ganske travelt til tider, men ingen beklagelser å høre. Når vi kom ned på stranden, ble solsengene hentet og plassert. Vi fikk følge til sjøen for å bade, gang etter gang, kioskvarer ble ordnet med, og følge til leiligheten eller lunsj i baren når kroppen hadde fått nok av sol og sand.
Dere fortjener uendelig stor takk alle sammen. Til slutt vil jeg likevel gi en ekstra honnør til dere som ser litt, og som egentlig har nok med å klare dere selv med den lille synsresten dere har. Da er det ekstra imponerende at dere likevel har overskudd til å være lokomotiv for et helt lite tog av ”blinde” vogner –
En spesiell takk til Marianne fra Ellen og Astrid.