Flott markering, Mandal lokallag 30 år.

Nyhetssak fra 13. desember 2016

Undertegnede, sammen med representanter fra fylkeslagskontoret og Kristiansand og omegn lokallag, hadde gleden av å være tilstede da Mandal lokallag av Norges Blindeforbund markerte sin 30-årige historie med flott julebord på Castellet, et av byens populære utesteder.
Der satt gruppen vår midt blant andre gjester som også koste seg med deilig julemat. En strålende måte å markedsføre og synliggjøre saken og arbeidet vårt på.
Og jammen fikk stedets gjester også gratis underholdning av en av våre egne. Kathrine Røksland, som selv er blind, framførte skotske og irske folkesanger med slik kraft og intensitet at man fikk følelsen av å befinne seg på en pub i Dublin. Hun akkompagnerte seg selv med dyktig gitarspill, og den dype, litt nasale stemmen passet utrolig bra til tolking av slike sanger.
All honnør til Mandal lokallag med leder Helge Pedersen i spissen, for en flott markering av 30 år. Elin Tjomsland overrakte Helge en gave fra styret og medlemmene som takk for lang og tro tjeneste som lagets leder.
Tekst: Astrid Hopland Svendsen