Flott med nye lokaler

Nyhetssak fra 29. september 2016

Bildet viser den nye butikken før publikum strømmer på

Mandag 15. august klokka 10.00 åpnet vi dørene og ønsket velkommen til våre nye lokaler i Østerveien 30B på Lund.
Det strømmet på med folk. Ikke bare våre egne medlemmer, men også kunder som gjennom de siste dagene lurte veldig på hva denne bruktbutikken kunne by på. Kaffetrakteren gikk varm og vi hadde kjøpt alt for liten kringle.
45 mennesker var innom og vi hadde et meget godt salg fra butikken. Det var kjempekoselig å se at folk satte seg ned og pratet sammen.
Det har i ettertid vist seg at det å flytte til Østerveien 30B på Lund var en veldig fornuftig avgjørelse. Ikke bare har vi hatt masse besøk av våre medlemmer, også tilfeldig forbipasserende stikker innom for en titt i butikken og en kopp kaffe. Omsetningen i butikken har tatt seg opp. Våre to praktikanter har virkelig stått på og sørget for at kundene føler seg velkommen og at det er nok varer i hyllene.
Allerede før den offisielle åpningen av lokalene hadde vi den første strikkeklubben her. Medlemmene gav uttrykk for at de lokalene de var tildelt, også kalt «Danskebåten», var helt supre for deres sosiale aktivitetssamling. Også styret var veldig fornøyd med det første gjennomførte styremøtet. De fikk servert et måltid i kontorseksjonen og selve styremøtet ble gjennomført i lokalene til strikkeklubben.
Også for oss ansatte er dette stor forbedring av vårt arbeidsmiljø. Alle vinduene er i normal høyde slik at vi kan se ut, både på været og om «det kommer noen». Dermed kan vi hjelpe folk når de ankommer i TT eller bil. Det er kort-tidsparkering rett utenfor. I tillegg er det ventilasjonsanlegg slik at vi kan puste også etter klokka 13.00. Dermed vil vi få en jevn romtemperatur hele året.
        Tekst/foto Arne Skoge