Høstmøte 2016

Nyhetssak fra 28. november 2016

Bilder viser Gerd omkranset av Balastbrygga Boy Band mens de synger "Ain`t she sweet".

I helgen 18. til 20. november var det igjen duket for høstmøte i Vest-Agder fylkeslag. Tradisjonen tro, ble dette arrangert på Rosfjord Strandhotell i Lyngdal. Klokka 17.00 på fredag fikk 38 deltagere presentert hverandre ved navneopprop og helgens program. Også i år hadde vi besøk av Egil Rasmussen fra sentralstyret. Her fikk vi og et herlig foredrag av Marianne Fredbo. I barndommen fikk hun ved et uhell kuttet av en arm og en fot. Det var imponerende å høre hvordan hun har greid å motivere seg til god utdannelse og ikke minst deltagelse i Paralympics. Etter dette samles vi til et herlig måltid klokka 19:30 med sosialt samvær og utlodning etterpå.
Hele lørdag før middag gikk med til de vanlige høstmøtesaker som budsjett og handlingsplan. Vi hadde og besøk av politiker Hans Fredrik Grøvan som sitter på Agderbenken på stortinget for Kristelig Folkeparti. Han fortalte litt om arbeidet på tinget rundt TT ordningen. Etterpå ble det anledning til å komme med innspill og spørsmål.
Klokka 18.30 var det samling til julebord med servering av velkomst-gløgg og en flott delikat opplagt julebords-buffet. Det var og eget buffet-bord med sjødyr-delikatesser. Så kom årets musikalske overraskelse, og hvilken overraskelse. Gerd introduserte det hele med å komme ut av skapet. Nemlig det faktum at hun er veldig svak for Boy Band. Og inn kom løpende 9 stramme gutter, kledd i sorte sko, sorte bukser, sorte skjorter og hvit tversover (helt gjennomført). Dette er Ballast Brygga Boy Band. De kjørte en forrykende konsert, både al kapella og med piano-akkompagnement. Repertoaret var hentet fra 60 og 70 tallet med flotte arrangement som Boy Bandet virkelig utnyttet, både harmonisk og rytmisk. Da de avsluttet showet med ekstranummeret «Ain`t she sweet», stod de i en ring rundt
Gerd. Etter dette var det offentliggjøring av trekningen i Fylkes-lotteriet før vi avsluttet kvelden med sosialt samvær.
Søndag fortsatte vi med de vanlige høstmøtesakene før vi avsluttet møtet med Speakers Corner og evaluering. Etter lunsj var det tid for oppbrudd og hjemreise.
  Tekst/Foto: Arne Skoge