Høstmøte 2017

Nyhetssak fra 03. januar 2018

Igjen har Norges Blindeforbund, Vest-Agder fylkeslag invadert Rosfjord strandhotell, Lyngdal.

Fra fredag 24. til søndag 26. november var vi samlet til høstmøte og julebord med, tradisjonen tro, musikalsk overraskelse.

Fredagen gikk med til innkvartering, møtestart med navneopprop, praktisk informasjon og gjennomgang av programmet. På slutten av denne sekvensen ble det også finformert om at vår daglige leder, Gerd Jacobsen har valgt å si opp sin stilling. Hun avsluttet og leverte nøkler denne fredagen, men møtet var godt planlagt og program for møtet forelå, så det meste på agendaen ble gjennomgått.

Fredagskvelden ble avsluttet med middag og sosialt samvær. Sent fredagskvelden ankom gjesten vår fra sentralt hold, Egil Rasmusen. Han er varamedlem til sentralstyret i NBF. Det var han som ledet møtene lørdag og søndag.

Etter møtet på fredag, var det satt av tid til sosial aktivitet hvor medlemmene kunne velge mellom tur i Sørlandsbadet, spasertur i nærområdet eller sosialt samvær med strikketøy og småprat i sofakroken.

Til julebordet fikk vi servert deilig julemat med forrett, hovedrett og dessert. Rett etter dette dukket årets musikalske overraskelse opp. Det var Ole Alexander, kjent fra The Voice i 2012 og han vokalisten med hatten i Stavangerkameratene. Vi var så heldige å få beholde lokalet etter måltidet. Under trekningen av fylkeslotteriet og åre-salget fikk vi hjelp av vår assistent SIRI. Og det gikk unna. Etter ordre fra Astrid, trakk hun ut vinnere på rekke og rad.

Hele høstmøtet ble avsluttet med lønsj på søndag.

Tekst: Arne Skoge