Hovden, en trivelig høstopplevelse

Nyhetssak fra 03. januar 2018

13. til 15. oktober reiste vi en flott gjeng på 20 stykker opp til Hovden. Høstens vakreste eventyr var i gang.

Denne gangen hadde vi leid buss for hele helgen og starten gikk fra Aktivitetssenteret på Lund. Vi ankom Hovdestøylen litt senere enn planlagt, men heldigvis hadde vi vår mann, Helge Pedersen som sørget for at middagen ble utsatt en times tid. Dermed hadde vi sent-ankommende mulighet til å installere oss på rommene før middagen.

Dagen etter var det tidlig opp. Vi skulle på fjelltur sammen med Rune fra Hovden Aktiv. Bussen satte oss av og turen startet. Rune og jeg ble enige om tempo. Han tok med seg de som gikk fort, mens jeg gikk bakerst og passet på at vi hadde alle med oss.

Etter en god dusj og litt hvile, var det klart for lørdagskveldens middag og sosiale samvær.

Søndag var det klart for overraskelsen som var en hemmelighet mellom meg. Vi gikk opp til Hovden sentrum. Der ventet vår venn Rune fra Hovden Aktiv. Med seg hadde han deilig varm kaffe, masse vafler og overraskelsen. Det var hest og kjerre. Vi fikk alle en koselig tur på rundt en halv time.

Helgen ble avsluttet med en god lønsj på hotellet før bussen fraktet oss hjem til Aktivitetssenteret på Lund.

Tekst: Arne Skoge