Julelønsj 2016

Nyhetssak fra 20. desember 2016

Bildet viser folk som koser seg ved det velfylte julebordet.

Torsdag 15. desember var det duket for julelønsj på Aktivitetssenteret i Østerveien 30B, Kristiansand. Da jeg ankom senteret torsdag morgen, hadde Gerd og Trine allerede kvelden før dekket opp til 40 personer inne i kontordelen. Med duk, lysende julekuler, nisser og elektriske t-lys kunne vi ønske velkommen til 40 gjester. Det tok ikke lang tid før praten gikk, latteren runget og stemningen steg. Også i år hadde vi basert grunn-menyen på kortreist, hjemmelaget mat. Deriblant kryddersild i tomat, hjemmebakt brød, røkelaks, persesylte og annet snadder fra egne kjøkken (lamme rullen lå igjen på kjøkkenbenken hjemme). I tillegg supplerte vi med litt julemat fra butikken og litt fra Studenten Catering som også leverte kringle. Gerd la opp fatene, kokte kaffe og te mens Ove Ronny, Mariam og jeg løp rundt og sørget for at alle hadde mat og drikke i armlengdes avstand. Først ønsket Gerd velkommen til bords og fortalte litt om menyen. Også i år, fjerde året på rad, hadde vi besøk av rehabiliteringskonsulent Ove-Ronny Leganger. Han holdt en flott tale for våre gjester før han leste noen artige julefortellinger fra Bergen på ekte bergens-vis.  Tekst/foto: Arne Skoge