Kambodsjansk aften

Nyhetssak fra 29. september 2016

Kambodsjansk aften
Onsdag 21. september inviterte Kristiansand og omegn lokallag til hyggelig måltid på Aktivitetssenteret i Østerveien 30 B. Og smaksløkene til de 24 frammøtte fikk virkelig noe å kose seg med. Det var bare lovord og masse go’lyder å høre rundt bordene etter hvert som tallerkenene ble fylt med deilige kambodsjanske vårruller, ris og salat. Mesterkokkene Sideth og Irene gjorde en kjempeinnsats på kjøkkenet slik at alle ble mette og vel så det, selv om Arne hadde prøvesmakt ganske flittig før gjestene ankom.
Romm og Sideth, som begge er fra Kambodsja, hadde mye interessant å fortelle fra sitt hjemland, og det var en engasjert forsamling som lyttet og stilte mange spørsmål.
Hjertelig takk fra oss i lokallagsstyret til dere som stod på med innkjøp, matlaging, rigging og rydding, og til alle dere som kom og gjorde kvelden så hyggelig som den ble.
Sideth, Irene, Tone og Arne fikk overrakt hver sin velfortjente orkidé av leder Bente som til slutt ønsket alle vel hjem.
     Tekst: Astrid Hopland Svendsen