Kreta 2017

Nyhetssak fra 11. oktober 2017

En glad gjeng på Kreta

Lørdag 09. september møtte vi opp på Kjevik. 18 forventningsfulle skulle til Kreta for å gjøre seg brune.
I år hadde vi med oss seks førstereisturister.

Vi ankom hotellet og ble tatt imot som kongelige av personalet på hotellet, eller våre Kretavenner som vi kaller de.
Etter innsjekking på rommene, samles vi i baren for mat og drikke før vi tok kvelden.

Også i år hadde vi arrangert frokost-klubber slik at ingen skulle sitte alene til frokost. Noen av oss valgte å spise frokosten i baren.

Også i år var vi velsignet med topp vær. For mange av oss ble det av og til i varmeste laget. Men med de mulighetene til å bade både i havet og i bassenget ved hotellet, var det enkelt å kjøle seg ned.

Det var planlagt to felles utflukter, en ettermiddag til Chania og en ettermiddag til Platanias. Hvis noen ønsket andre utflukter, var det bare å gi beskjed så ordnet vi det. Og i tillegg fikk vi oss en felles tur opp i fjellene med citytrain-toget «Funtrain». De tok oss med på masse forskjellige severdigheter rundt om i området. Blant annet til en heigard hvor de hadde egen produksjon av vin og raki.

De som ønsket å være med på felles middag måtte melde sin interesse for Gerd før klokka 12.00 hver dag. Hun fant utrolige restauranter på de mest utrolige steder.

Dette ble igjen en minnerik reise for voksne (eldste 91 år) og barn (minste 10 år).

Det er alltid trist å måtte bryte opp lørdag morgen å si farvel til våre Kreta-venner etter en uke som har skaffet oss masse gode minner.

Tekst/foto: Arne Skoge