Kristiansand lokallag holdt medlemsmøte om våre rettigheter som svaksynt eller blind

Nyhetssak fra 19. april 2018

Onsdag 18. april om gikk månedens medlemsmøte i Kristiansand og omegn lokallag av stabelen. Denne gangen møttes vi i kafeteriaen på Kongens senter. Våre to dyktige rehabiliteringskontakter, Marianne S Reinsnes og Arne Skoge, gav fyldig og nyttig informasjon om ulike rettigheter man har som synshemmet, og, ikke minst, alt Blindeforbundet har å tilby av kurs og tjenester.

Dersom du nå tenker at dette burde jeg fått med meg, så er et godt råd å ta kontakt med Arne på kontoret i Østerveien 30 B. Der er han å treffe tirsdager og torsdager. Eller ring han på telefon 38 02 41 41 / 934 27 170.

Etter foredraget ble det servert kringle, kaffe og mineralvann mens praten gikk livlig blant de 17 deltagerne.

Kvelden ble toppet med utlodning av medbrakte gevinster før leder Bente Brottveit takket for frammøtet og minnet om neste treff som blir bowlingturnering sammen med Mandal og Lister lokallag i Lucky Bowl, kongsgård alle 53, lørdag 5. mai. påmelding til Bente på telefon 38 03 31 27 eller 915 64 113 innen 30. april.
Sett allerede nå også av datoen 13. juni kl 1800. Da blir det guidet omvisning på Kristiansand museum, Vige.

Astrid Hopland Svendsen