Mil etter mil

Nyhetssak fra 13. desember 2016

Bildet viser Ernst Hammarstrøm og Leslie Charles, en av tre ledsagere rett etter målgang.

Så er min tredje maraton gjort unna. Alle tre i New York, byen som aldri sover. 50 000 deltakere og over 1 million tilskuere som lager litt av et liv. Løypa krever virkelig sin mann og går på kryss og tvers gjennom de fem bydelene: Staten Island, Brooklyn, Queens, Bronx og Manhattan.
På mine foregående maraton har jeg hatt med min datter Ida, som guide og shoppingsjef. Denne gangen dro jeg sammen med ei gruppe fra Achilles Norge. En flott gjeng med mye humør, og der hver og en av oss har sitt mål om hvordan vi skal sloss oss gjennom 42 195 meter. Alle i gruppa gjennomførte, og det er mange sterke følelser som går gjennom kropp og sjel i det medaljen legges rundt halsen i Central Park.
Måneder og år med trening, kanskje også noen personlige utfordringer, men alle er vi vinnere på vår måte. Å sette mål som noen ganger kan virke vel drøye skal vi heller ikke la være å gjøre. Men mitt råd er at hver og en av oss gjør det på den måten som gir glede og mestringsopplevelser.
Alle klarer vi noe, og mye mer enn vi tror. Å sette seg noen mål som man må streve litt for å gjennomføre tror jeg gjør oss sterkere som menneske

God jul!
Hilsen en glad maratonløper