Nå skjer det mye framover.

Nyhetssak fra 24. mai 2017

Nå står aktiviteter og arrangement i kø i Vest-Agder fylkeslag av Norges Blindeforbund. Skal dere være med, er det viktig å følge med på aktivitetskalenderen på hjemmesida vår, i agderblikk eller på lydavisa.

Torsdag 15. juni skjer det masse på Aktivitetssenteret i Kristiansand. Vi minner våre utenbys-medlemmer om at det går busser og tog til byen.

• Fra klokka 12.00 til 14.00 er det vaffeltorsdag

• Fra klokka 13.00 til 15.00 er det digital kafé under ledelse av Inger Anne Ilebekk og Astrid Hopland Svendsen

• Hele dagen er Ove Ronny Leganger her. Han er Rehabiliteringskonsulent og kan svare på de fleste spørsmål angående rehabilitering. støtteordninger, kurs, habilitering, rettigheter og alt annet du måtte lure på i forbindelse med en synshemming. Han blir her på fredag 16. også, slik at du kan gjøre en avtale med han for enesamtale.

Lørdag 17. juni har vi sommeravslutning. Da skal vi til Flekkefjord å sykle dresin. Til turen blir det arrangert felles transport fra Kristiansand. Ta med lommelykt og sykkelhjelm (hvis du har). Lønsj blir servert.

Det er viktig med påmelding. Vi starter fra Aktivitetssenteret i Kristiansand klokka 08.30 med buss og plukker opp folk langs E-69.

Fra onsdag 16. til fredag 18. august har vi meldt oss på turen til Baroniet Rosendal med Møll Turbuss. Nå har vi noen ledige plasser igjen, så her er det «første mann til mølla» prinsippet som gjelder.

Fra mandag 28. august til fredag 01. september arrangerer vi Camp Ryvingen. Da har vi leid Ryvingen Fyr i skjærgården utenfor Mandal. Her blir det overnatting, spising, soving, fisking, sløying, bading, sosialt samvær og masse gøy.  Denne uka får vi besøk av noen av dem vi var sammen med i Finnmark for ca. et år siden. Denne opplevelsen er noe av det siste du kommer til å glemme!!

Fra lørdag 09. til lørdag 16. september går årets Kretatur. For sjuende året på rad reiser vi til Hotel Triton utenfor Chania. Her skal vi bade, spise, sole oss, oppleve masse vi ikke har opplevd før og ellers bare kose oss sammen. Ta kontakt, det kan kanskje være flere plasser igjen.

Faste aktiviteter. Vi minner samtidig om våre faste aktiviteter som strikkeklubben hver onsdag i oddetalsuker, steinsliping hver mandag og Get Going hver torsdag.

For mer informasjon, gå inn på vår hjemmeside. Under nyheter og aktivitetskalenderen finner du flere aktiviteter og mer informasjon.

Tekst: Arne Skoge