På bowling med lokallagene i NBF Vest-Agder

Nyhetssak fra 08. mai 2018

Det gikk mer enn en kule varm i Lucky bowl, Kongsgård allé 53,på Lund, da 17 ivrige deltagere fra Kristiansand og omegn og Mandal lokallag rigget seg til vennskapelig dyst lørdag 05. mai. Kjeglene falt som fyrstikker, - for noens kule i alle fall -.

Etter at alle hadde fått byttet til obligatoriske innesko og funnet en kule med passende hull til tommel, langfinger og ringfinger, fordelte vi oss på fire baner som for sikkerhets skyld ble utstyrt med gjerder for å å hindre at løpske kuler kom på avveie - og kampen var igang.

Spenningen og stemningen steg med antall poeng. Ingen ting å si på innsatsen hos den enkelte, men her nevner vi bare yngstemann i flokken, Boas Stiansen, som gikk av med seieren på sitt lag, og Kjell Arvid som kom fra Mandal lokallag. Sistnevnte er som profesjonell å regne idet han stilte med sin private kule, sko og det hele.

For oss som ikke nådde helt til topps, er det en god trøst å vite at det viktigste er å delta. Og vel fornøyde med de poengene vi fikk, gikk vi alle for å bestille det vi hadde lyst til å spise og drikke. Vi fikk disponere et rom med langbord for oss selv i bowlinglokalet. Her gikk praten livlig, og vi fikk anledning til å presentere oss for et medlem som var med oss for første gang, nemlig en trivelig danske ved navn Jan Bang Ellingsen. Han er til daglig å finne i teknisk avdeling på Hennig-Olsen.

Han fortalte også litt om seg selv og sine  planer om å gå Norge på langs i sommer. Han starter helt i nord 29. mai, og kan følges på Facebook-siden "Norge på langs med Jan". Vi kan bare ønske ham lykke til og god tur, mens vi andre stort sett nøyer oss med litt kortere vandringer i nærområdet.

Astrid Hopland Svendsen