«På sporet av noe stort»

Fredag 14. desember 2018 inviterer fylkeslagsstyret medlemmene i Vest-Agder, med på tur til Arendal med tog. Målet med turen er å skape større trygghet i det å ta tog, få mer kunnskap om Sørlandsbanene og delta i sosialt fellesskap. En slik aktivitet kan bidra til at flere synshemmede tør å bruke toget mer som transportmiddel.

Nyhetssak fra 28. november 2018

Illustrasjonsbilde av jernbaneskinner

Program

Oppmøteplassen blir på Kristiansand togstasjon kl. 10:00. Der skal vi først bli kjent med togstasjonen i forhold til universell utforming.
Det blir også fortalt litt historie om Sørlandsbanen og Arendalsbanen.
Tog turen begynner på Sørlandsbanen (Kristiansand – Nelaug) kl. 11:55 -12:54, så går tog turen videre med Arendalsbanen (Nelaug – Arendal) kl. 13:04 – 13:41. Når vi kommer til Arendal, blir det servert pizza på Peppes Pizza i Pollen, drikke må hver enkelt betale selv. Når maten er fortært drar vi tilbake til Kristiansand med buss.

Påmelding og deltagelse

Det er satt et maks tak for personer på turen på 15 stk. De som har stort behov for ledsagning, tar med egen ledsager. Ved påmelding må man gi beskjed om det er allergier eller andre ting i forhold til matserveringen i Arendal. NB! Husk å ta med honnørkort og ledsagerbevis.

Påmelding til: Inger Anne Ilebekk, tlf. 901 14 513, innen 5. desember 2018.

Dette blir siste aktivitet før jul. Vi ønsker velkommen tilbake til nye møteplasser og aktiviteter i Gyldenløves gate 5 i Kristiansand i 2019.

Hilsen fylkesstyret i Vest-Agder