Sommerrekreasjon på Evenessenteret i 2018

Nyhetssak fra 17. april 2018

Et trivelig sted å være.

Fra 2018 endres ferieoppholdet på Evenes til habiliteringsopphold som vil si at dine utgifter for å delta vil bli en god del lavere enn tidligere år. Oppholdet har også fått nytt navn: Sommerrekreasjon!

Oppholdet er i år utvidet med to døgn og varer fra 2. til 18. juli. På oppholdet får du mulighet til å delta på forskjellige aktiviteter som utflukter i nærområdet og turer rundt senteret. Hvis du ønsker kan du nyte dagene i fred og ro på senteret. Du kan benytte deg av senterets fasiliteter som utendørs massasjebad, massasjestol, badstue, solarium, trimrom, tilrettelagte turløyper, brygge, kano, gapahuk eller grillbu. Ta med egnet klær og skotøy for aktiviteter både inne og ute. Senterets arbeidsstue er også tilgjengelig under oppholdet.

Vi søker HELFO om garanti for oppholdet. Du må selv bestille og legge ut for reisen. Hvis du har behov for drosje kan du kontakte HELFO, tlf. 80 04 35 73, og be om å få drosjerekvisisjon. Du må da dokumentere ditt behov for drosje med legeerklæring. Du kan også velge å legge ut for drosje om du ønsker. Reiseutgifter vil du få igjen i etterkant av oppholdet.

Deltakeravgift for habiliteringsopphold i 2018: For medlemmer av Norges Blindeforbund: Kr. 490,- pr. døgn i enkeltrom og kr. 320,- pr. pers. pr. døgn i dobbeltrom. For deltakere som ikke er medlem av Norges Blindeforbund: Kr. 670,- pr. døgn i enkeltrom og kr. 495,- pr. pers. pr. døgn i dobbeltrom. Dersom det er opplysninger du mener vi bør ha før ferieoppholdet starter, ber vi om at du tar kontakt med oss så snart som mulig. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke har helsepersonell ved senteret og kan ikke hjelpe våre gjester med helsemessig bistand. Om du har behov for tjenester fra hjemmesykepleie, må hjemmetjenesten i din kommune kontakte hjemmetjenesten i Evenes kommune - telefon 90 12 37 46 / 90 24 88 03.

Ta gjerne en titt på vår facebookside, Evenes syn- og mestringssenter.

For påmelding ta kontakt på 76 98 48 00. Vi ønsker deg velkommen til oss!

Med vennlig hilsen Evenes syn- og mestringssenter