Stor konsertopplevelse

Nyhetssak fra 13. mars 2017

Andrea Bocelli regnes som en av verdens beste tenorsangere, og 23. februar var noen av oss så heldige å få oppleve hans fantastiske stemmeprakt og sangteknikk ”live” i Telenor arena.

For egen del må jeg medgi at tonene hans treffer hjertet på en spesiell måte i vissheten om at det er en blind kunstner som gir dem liv. Tusenvis av tilhørere i det enorme Telenor arena fikk valuta for pengene. Den ene ”svisken” etter den andre kilte øregangene, mens kor og orkester skapte et stort og harmonisk lydbilde sammen med solisten. Hadde dette lydbildet vært akustisk, tror jeg ”himmelsk” ville vært en passende beskrivelse.

Vi var en liten gruppe fra fylkeslaget vårt på denne spesielle kulturreisen. Vår kreative daglige leder finner løsninger slik at opplevelser som er ønsket av noen få av medlemmene, kan innfris. De ti plassene hun bestilte hos en lokal turoperatør, ble raskt kjøpt av interesserte medlemmer etter at informasjon var sendt ut. Og med Gerd som leder for vår lille gruppe, var det trygt å sette seg på turbussen til Oslo sammen med alle de andre i et reisefølge på ca 150 fordelt på tre busser fra Møll turbuss.

Takk for nok en flott opplevelse, musikalsk så vel som sosialt, til Gerd og dere andre som var med.

Tekst: Astrid Hopland Svendsen