Stor overraskelse

Nyhetssak fra 23. september 2015

Vi ble sjokkert da vi kom tilbake på kontoret etter en uke på Kreta. Her hadde det vært innbrudd. Da Gerd kom ut av heisen ble hun møtt av våre eiendeler pakket og klart til for flytting. Dette var plassert på trappeavsatsen i andre etasje. Synet var ikke mindre overaskende da hun låste seg inn. Hele bruktbutikken vår og alt av kontorrekvisita, kaffe, sjokolade, sparebøsser, penger, tastaturer og notatbøker var pakket ned. Det eneste som stod urørt var de stasjonære datamaskinene og skjermene. Alt var gjort klargjort for å flyttes. Hvorfor de ikke har transportert tingene bort fra huset, vites ikke. Det er tydelig at folkene hadde en system-nøkkel (universalnøkkel) til alle fellesdører i bygget. Døra inn til kontoret var brutt opp. Etter at politi og vaktmester hadde forlatt åstedet, var det bare å starte på utpakkingen. Det eneste vi kan bekrefte savnet er penger fra sparebøssene og kassabeholdningen fra butikken. Vi trøster oss med at vi fikk foretatt en skikkelig opprydning. Nå er det masse av det som er utdatert som ble kastet.

Arne Skoge