Trimtur til Danmark

Slik var det da trimgruppa i Voie dro på trimtur til Danmark

Nyhetssak fra 14. juni 2016

Det er ikke lett å bestemme seg for vannhull

Fredag 20. mai reiste seks av trimgruppa i Voie sine medlemmer på trimtur til Danmark.

Båten letta klokka 16.30 og vi hadde bestilt buffet. Det var lite folk på båten så det ble ingen køer noen steder. Dermed var det veldig lett å forsyne seg litt for ofte. Men godt var det. Under middagen fant vi ut at det var tre gutter og tre jenter, veldig enkelt med guttehytte og jentehytte. Da bestemte jentene at frokost skulle serveres i guttehytta klokka 09.30 lørdag og 08.30 søndag. Og sånn ble det.

Etter landing var det innom matbutikken for å kjøpe det vi trengte før turen gikk videre til Skallerup Klitt hvor vi innkvarterte oss i to små hytter. Etter frokost på lørdag, ble dagens ekspedisjon planlagt.  Vi bestemte oss for å gå langs stranda helt til Lønstrup.

Kledd i turutstyr og godt fottøy, startet vi opp i lett bris, overskyet og duskregn. Men vi nektet å snu. Turstiene oppe på sandvollen var belagt med treflis, et veldig godt underlag å gå på. Vi hadde stort sett turstien for oss selv, bortsett fra ti ridende ryttere til hest som kom mot oss. Vi møtte ikke mange mennesker på turen, men noen innbitte hundeeiere som var ute og luftet sine dyr.

Det var laget steinur ut mot havet. Dette gjorde at lyden av havet som slo mot steinene ble forsterket. En utrolig deilig lyd å lytte til.

Vel framme greide vi til slutt å bestemme oss for hvilket vannhull som skulle frekventeres. Så gikk turen tilbake til Skallerup. Samme vei som vi kom.

Etter turen var det valgfri aktivitet. Noen hvilte sin slitne kropp etter ekspedisjonen mens andre gikk i butikken for å handle. Klokka 17.30 var det samling i jentehytta før vi gikk og spiste på stedets buffetrestaurant. Det ble ikke den helt store gastronomiske opplevelsen, men avslutningen av kvelden i jentehytta var veldig koselig.

Så kom søndagen med pakking og hjemreise, men først ble det servert frokost i guttehytta. Vi var så tidlig ute at vi utrolig nok rakk en tur innom Winter. På båtturen hjem valgte vi Buisniss-class i stedet for buffet. Her var det stille og rolig med kuvert-TV, gratis kaffe, te, frukt, aviser og nøtter. En deilig rolig avsluttning på en flott tur.

Arne Skoge