Vel gjennomført høstmøte

Nyhetssak fra 14. desember 2015

I helgen fredag 20. til søndag 22. november var Vest-Agder fylkeslag samlet til høstmøte tradisjonen tro på Rosfjord Strandhotell i Lyngdal. En helg med mange overraskende og gode opplevelser.

Årets høstmøte-gjest var Egil Rasmusen, nyvalgt sentralstyremedlem i Norges Blindeforbund. Det offisielle høstmøtet ble åpnet fredag klokka 17.00 av vår styreleder Charlotte Wesenberg. Etter noen velvalgte visdomsord ga hun ordet videre til daglig leder Gerd Jacobsen. Vi var i gang. Charlotte gikk igjennom det vi har gjort siden siste høstmøte. Etter møtet var det middag. Også i år var det en musikalsk overraskelse. Ut av døra kom Kjell Elvis. Han holdt et flott show for oss. To av våre damer fikk overrakt skjerf av Kjell Elvis. Charlotte fordi hun hadde fødselsdag og Sidet som takk for hjelpen.   Karl Clarens lo. Etter middagen var det salg av årer. Marianne ble satt på saken og da tok det ikke lang tid alle årene var solgt. Trekningen gikk unna og etter det var festen i gang. Etter frokost på lørdag, var det handlingsplanen som ble gjennomgått. Etter et par småjusteringer ble den godkjent.  Etter lunsj hadde vi idemyldring rundt emne «synlighet». Hvordan gjøre Blindeforbundet mer synlig. Høstmøtets lørdag ble avsluttet med informasjon om kurs fra rehabiliteringskontaktene. Etterpå var det fritt fram. Noen gikk i sørlandsbadet, noen gikk tur i området, andre var sosiale og de siste slappet bare av. Klokka 19.00 var det samling til julebord. Vi samlet oss til en velkomstdrikk før vi gikk til restauranten og fikk servert deilig julemiddag-buffet. Etterpå var det samling i en salong hvor trekningslista fra fylkeslotteriet ble offentliggjort og en liten lagkonkurranse med oppgaver på to ark. Til slutt sang jeg en liten sang om sauene til Gerd. Etterpå fikk de som ønsket det svingt seg i dansen. Søndag klokka 10.00 var det samling for siste del av høstmøtet. Det vil si gjennomgang av foreløpig budsjett for 2016 og oppsummering av et vellykket høstmøte.

Arne Skoge