Velkomstsamling for nye innbyggere i Kristiansand

Norges Blindeforbund Vest-Agder deltok med stand i velkomstsamlingen i Rådhuskravtallet i Kristiansand onsdag 4. desember. Om lag 130 nye innbyggere deltok på velkomstsamlingen

Nyhetssak fra 05. desember 2019

NBf Vest-Agder, hadde stand. Vises på bilde uppe i venster hjørne

Hvert år flytter mer enn 1000 innbyggere til Kristiansand. For å gi nyinnflyttede informasjon om byen og ulike tilbud, inviterer ordføreren hvert år nyinnflyttede innbyggere til en velkomstsamling i Rådhuskvartalet.

Det var flere bedrifter, lag og organisasjoner som presenterte seg ved sine utstillinger. Norges Blindeforbund, DNT Sør, Antiokia, Universitetet i Agder, Agder Kollektivtrafikk, Kristent interkulturelt arbeid, Avfall Sør, Kristiansand Idrettsråd, Aquarama, Color Line, Blå Kors Kristiansand, Frelsesarmeen, En by for alle og Hennig-Olsen Is var tilstede for å fortelle de nye innbyggerne hva nettopp de kan by på.

Vi var tre stykk som representerte Norges Blindeforbund Vest-Agder; Nest leder Astrid Hopland Svendsen, styremedlem Charlotte Wesenberg og daglig leder Sigrun A. Storaker.