NBF i Telemark og Vestfold inviterer øyehelsepersonell til Hurdal syn- og mestringssenter

Hurdal syn- og mestringssenter seminar øyehelse helsepersonell

Dato: 27. september kl. 09:00–15:30
Fylke: Vestfold
Kontakt:
Fylkeslagets kontor 33 31 58 58 epost: vestfold@blindeforbundet.no

Norges Blindeforbund i Telemark og Vestfold inviterer øyehelsepersonell torsdag 27. september 2018 til Hurdal syn- og mestringssenter.

Målet med våre sentra er å hjelpe mennesker til å mestre en ny hverdag, både praktisk og følelsesmessig. Syn- og mestringssenteret i Hurdal har blitt utvidet og oppgradert og fremstår i dag som et spennende, praktisk og innholdsrikt syn- og mestringssenter. Det har blitt et signalbygg når det gjelder universell utforming. Her er det mye å lære. Kursene er finansiert av NAV.

Norges Blindeforbund, synshemmedes organisasjon ønsker å styrke din kompetanse vedr syn og mestring. Du inviteres derfor til en informasjonsrik dag der rehabilitering og syn står i fokus. Vi har foreløpig program:

11.00: Ankomst. Velkommen ved daglig leder Anita Solheim inkl kaffe og rundstykker.

11.20: Brukererfaringer ved fylkeslederne Sølvi Ørstenvik (Vestfold) og Wenche Odden (Telemark)

12.00: Omvisning og informasjon om rehabiliteringsmuligheter

13.30: Lunsj.

14.30: En synspedagogs hverdag ved Hurdal syn- og mestringssenter v/ A. Tømta.

15.30: Avreise.

Det vil bli satt opp transport fra Bø i Telemark med stopp i Ulefoss, Skien, Porsgrunn, Larvik, Sandefjord og Tønsberg. Dette er et gratis tilbud og dekkes av midler fra Helse Sør Øst. Vi håper dere kan sette av denne dagen til god, faglig, inspirasjon og oppgradering.  PÅMELDING: vestfold@blindeforbundet.no, eller telefon 95148362 Frist torsdag 23. august 2018. Alle påmeldte vil få tilsendt program med info om bussavganger etc.

Kjersti Daviknes, daglig leder fylkeskontoret Vestfold og

Terje Weber, daglig leder fylkeskontoret Telemark