Nøstetangen Glass og Kolberg gård i Hokksund fredag 21. september 2018

Fylke: Vestfold
Kontakt:
Tlf 33 31 58 58 eller epost vestfold@blindeforbundet.no

Aktivitetsutvalget inviterer til hyggelig dagstur fredag 21. september. Vi skal oppleve glasskunst og nyte god mat og kultur.

Nøstetangen Glass holder til i den gamle Sorenskrivergården i Hokksund. Her blåses og graveres glass etter de gamle modellene fra 1700-tallet, samt glass i fargerik og moderne design. Vi skal få se glassblåserne i arbeid og høre litt om Nøstetangens historie. I butikkavdelingen er alle glassene og pokalene utstilt. Mer info: www.nostetangenmuseum.no/historie/

På Kolberg gård forlater vi det kjente og tradisjonelle og vandrer inn i en verden av historisk sus, sagn og gjøgleri i spesielle omgivelser. Vi får servert et nydelig 5-retters måltid, med ingredienser fra Eikerbygdene.

Gjennom mat, musikk og fortellinger, får vi et møte med de dansk/norske konger fra 1600- og 1700-tallet. Vi er lovet en uforglemmelig opplevelse!

Kl. 09:30 Avreise fra Larvik via Sandefjord, Tønsberg og Kopstad til Hokksund

Kl. 11:45 Ankomst Nøstetangen guiding

Kl. 13:00 Ankomst Kolberg gård mat, musikk og fortellinger om den norske kongehistorien

Kl. 15:30 Avreise fra Kolberg gård tilbake til Vestfold

Ca kl. 18:00 Ankomst siste stopp i Larvik

Påmelding helst innen 24. august. Medlemspris på kr. 500,- for medlem. Lik pris for ledsager. (Ordinærpris er kr.1 000,-.) Velkommen til hyggelig tur med fylkeslaget.