Velkommen til åpen kunstutstilling

Norges Blindeforbund inviterer deg som er giver til kunstutstillingen «Kunst for Syn» på restaurant Il Vero i Bjørvika 6. april klokken 18.30 – 20.00.

Kunst for syn

Kunstneren Nico Widerberg har i mange år hatt et nært og godt samarbeid med Blindeforbundet, og denne kvelden vil du få møte den folkekjære kunstneren og få mulighet til å kjøpe et eller flere av hans kunstverk.

Fire av litografiene du vil se på utstillingen har Widerberg laget spesielt for Norges Blindeforbund, og disse vil være til salgs under utstillingen. Hvert litografi er signert og nummerert, og Widerberg vil ta seg tid til å skrive en personlig dedikasjon på bilder som kjøpes denne kvelden. Hvert litografi er laget i et begrenset opplag på 100 eks, og inntektene fra salget går til Blindeforbundets arbeid. I tillegg til Widerbergs verker vil også bilder fra noen av Norges mest kjente fotografer være utstilt og til salgs.

Program

• «Hva betyr kunst for en som ikke ser?» Velkomsthilsen ved Arnt Holte, generalsekretær i Norges Blindeforbund
  • Nico Widerberg forteller om hvor han henter inspirasjon fra og hvordan han jobber med sine skulpturer og bilder
  • Vakker sang av operasanger Nora Oleanne Sårheim
  • Mulighet for å se og kjøpe kunstverk og samtale med Nico Widerberg

Det vil bli servert noe forfriskende i glasset og noe godt og smått å bite i.
Velkommen til en kulturkveld i hyggelige omgivelser!
Adresse: Restaurant Il Vero, Dronning Eufemias gate 18, 0154 Oslo.

Arrangementet er gratis.
For påmelding, ring 05030 innen 5. april. Førstemann til mølla :)

Vennlig hilsen Norges Blindeforbund