Stae begge to, men jeg bestemmer

Han er begynt å vise flere av sine golden-sider, og er noen ganger fast bestemt på hvor det er han skal – som da ikke alltid er dit jeg har tenkt oss. Heldigvis kan jeg også være sta, og med litt tålmodighet og tydelige beskjeder går det alltid bra til slutt. Jeg syns det er gøy at han viser stadig mer av personligheten sin og at jeg skjønner stadig mer av hva han prøver å formidle.

Vi har hatt flere dager med bytrening, og siden godkjenningsrunden etter hvert sitter godt, har vi også gått noen andre steder i området rundt Sporveisgata. For hver dag blir jeg litt tryggere og kan fokusere mer på å slappe av i skulderen og hånden jeg holder selen med, følge med på om han holder kanten skikkelig og annet pirk.

Flink gutt!

Søndager spiser vi lunsj på restaurant i Oslo, og det er fint å se hvor rolig og greit hundene finner seg til rette og kobler av mens vi tobeinte spiser, og hvor pent de beveger seg gjennom lokalet der det ligger mange fristelser både på og under bordene.

Jeg vet jo at mange har problemer med å få med seg førerhunden sin inn en del steder, selv om førerhunder er unntatt forskriftene og har rett til å bli med inn der de trengs. Derfor er det også godt å erfare at vi er hjertelig velkommen på de stedene vi har besøkt, og det gir meg mot til å takle det hvis vi skulle møte mindre opplyste restauranteiere eller taxisjåfører i fremtiden.

Frisk og fin på helsesjekk

Vi har også hatt besøk av veterinær som ga oss en veldig nyttig gjennomgang av en del helsemessige forhold vi bør følge med på, og hva vi kan gjøre for å hjelpe hunden til å holde seg sunn og frisk. En helsesjekk fra topp til pote hørte også med, og med unntak av litt ørevoks var Ask i toppform.

Analkjertlene var visst også noe som måtte undersøkes og tømmes, og jeg vet egentlig ikke hvem av oss som hadde mest vondt av det – de klynkelydene ga meg omtrent like stor klump i halsen som når barna mine gråter, men heldigvis var det fort over og Ask så ut til å glemme fort.

ja
Intet bilde