Buskerud lydavis uke 07 2016

Velkommen til Buskerud Lydavis. Du lytter nå til utgaven for uke 7 i 2016; datoen er 16.februar, og det er redaktør Helene Dahlmans stemme du hører. Aller først skal jeg bare minne om at det er lurt å ta vare på forrige ukes utgave av lydavisa. Altså: Ikke kast Daisyavisa for uke 6 for den inneholder hele medlemsavisa til Nbf.Buskerud, INNSYN, på lyd. Da vil dere ha en god oversikt over aktiviteter og tilbud fra lokallag og fylkeslag i Buskerud. Så til dagens lydavis (eller ukens om du vil): En liten godbit til dere som holder til i Kongsbergdistriktet – en artikkel om Rollag-fotografen Skarpmoen hentet fra LP. Og så håper jeg at dere ikke vil savne matoppskriften altfor mye; for den forsvant fra postkassa mi på lørdag. Men dette er med på ukens lydavis: MELDINGENE aller først som vanlig; så følger to referater: ett fra Ringerike og omegn lokallags møte og ett fra Midtfylke lokallags møte. PERSONALIAspalten er neste fil ut; med soltider (det begynner jo å bli merkbart lysere), navnedagene og dødsannonsene. En liten morsom petit er det også blitt plass til: en singel manns betraktinger over kjønnsforskjeller i badebruk. «Stolt av fotoarven» heter artikkelen om fotograf Skarpmoen. Er du glad i å gjøre kupp på brukthandler? Drammensdistriktet har mange av dem, og lydavisa bringer oversikten. Visste du at Kongen og Dronningen har fått julegave fra Drammen i over 15år? Det har de, og her får du vite hva. Sportdanseklubben i Drammen lager dansekurs for rullestolbrukere. En ide for andre som er glad i å danse? HELSESPALTEN forteller om personlig diabetesomsorg og forventet levealder i Buskerud. Kos dere med lydavisa og gjem nr.6 til senere informasjonsbruk……………………………………..hilsen redaktør HELENE