Buskerud lydavis uke 15 2016

Velkommen til Buskerud lydavis uke 15. Vi er midt i april, den 12. for å være nøyaktig, og det ser ut til at våren har festet sitt grep her på Østlandet. Sola har gledet mange mennesker denne uke; og folk er blide. Vårens vakreste eventyr, pleier man gjerne å kalle ting som skjer i denne årstiden, og i Norges Blindeforbund Buskerud er det årsmøte som står i fokus. Helgen 22-24.4 skjer det - på Hurdalsenteret. Og denne uka så kommer lydutgaven av årsmøtepapirene på Lydavisa sånn at dere som skal dit, kan orientere dere på forhånd. Gjem gjerne på denne Daisyavisa (nr. 15), så har dere papirene for hånden. Og dere som foretrekker hjemmekos, kan følge med på det som skjer. Men ellers blir det lydavis som vanlig: MELDINGER aller først, så følger hele åtte filer med ÅRSMØTEPAPIRER. Jeg håper at det skal bli lettere å navigere rundt i stoffet når det er delt inn slik. Filene heter Årsmøte 1, 2, 3 osv. slik at du kan bruke piltastene og klikke deg nedover fra fil til fil om du ikke vil lese alle. Fil 1 inneholder en innholdsfortegnelse og program for årsmøtehelgen, fil 2 saksliste samt papirene til sak 1-3, osv………. PERSONALIAspalten følger etter dette med soltider, navnedager, dødsannonser. DTspaltisten denne uka er Tom Dalbak som på sitt karakteristiske vis foreslår å utrede sykehusplassering på Spiralen. Mange av dere har kanskje kontakt med det nye storkjøkkenet i Drammen som tilbyr ferdige middag. DT har et smakspanel som har testet maten, og resultatet……….ja, det hører du på Lydavisa. I MATSPALTEN fortsetter belgfruktskolen, og i dag lærer vi å lage en indisk variant av linsegryte. Kos dere med lydavisa…………………………………..…hilsen redaktør Helene