Buskerud lydavis uke 16 2016

Velkommen til Buskerudavisa for uke 16. Vi skriver i dag 18.april, og håper at alle i fylket vårt virkelig har fått kjenne at våren er i anmarsj. Så har det skjedd en merkelig ting: vanligvis så er det slik at man savner lydavisa, men ikke i forrige uke. Da var det mange heldige som fikk ikke bare en, men flere. Årsaken er en overivrig addresselappmaskin som virkelig fikk «blod på tann» og sendte ut alt for mange cd’er. Det er forklaringen, altså, hvis du skulle lure på det. Og blir du sittende med postkassa full, kanskje du kan gi bort til noen du kjenner. Lydavisa denne uka starter med meldingene som vanlig. Så har vi en godbit i dag. Donna Bakkerud fra Nes i Hallingdal er det mange av dere som kjenner. I hele 20 år har hun vært internpostbud i hjemkommunen sin. Og i den anledning ventet en overraskelse. Ellers er det to referater i dag: både fra lokallaget på Ringerike og lokallaget i Midtfylke. Personaliaspalten følger etter disse med soltidene, navnedager, dødsannonser og et lite «solligt» vårtegn. Fra DT har jeg hentet følgende artikler denne uka: Mysteriet fra Nedre Eiker – Belur, kvinnen som forsvant, en ny øyespesialist er etablert i Drammen, og tips til både rar og inspirerende sjømat finner du i matspalten. God fornøyelse………………………………………..…….hilsen redaktør Helene