Buskerud lydavis uke 17 2016

VELKOMMEN TIL BUSKERUD LYDAVIS for uke 17 i 2016. Datoen er 26.april, og jeg heter Helene Dahlman og skal lose deg gjennom ukens avis. Aller først ligger meldingsbunken som vanlig. Merk deg at i mai så kommer ingen lydavis for da er det 17.mai faller på en tirsdag. I helgen var det jo årsmøte i fylkeslaget. Stoff derfra kommer litt senere, men det som er klart allerede er folkene i det nye styret. Drammen og omegn lokallag har hatt medlemsmøte. Vi får referat derfra. Og i personaliaspalten er det mye å lese denne uka: soltider, litt om mai måned og de første navnedagene, konfirmasjon (fast maibegivenhet), dødsannonser og et Bjørnson-dikt. Litt lesestoff er det blitt plass til, også. Kongsbergfolk kan glede seg over navneforklaringer i byen og rosemaling i Numedal, litt nytt om selvangivelsen og nytt fra hjerneforskning i helsespalten. Matspalten gir oppskrift på en spesiell pastarett og informasjon om sitrusfrukt. Kos dere med lydavisa………………………………...hilsen redaktør Helene