Buskerud lydavis uke 19 2016

Buskerud uke 19 i 2016. Velkommen til lydavisa for Buskerud disse strålende maidagene da alt synes å springe ut; både blomster, trær og mennesker. Vi gleder oss alle til 17.maitog og korps marsjerende i gatene. Men lydavisa kommer dessverre til å glimre med sitt fravær i uke 20 både pinsen og nasjonaldagen kræsjer med vår Daisy-produksjon. Men du kan glede deg over litt lesestoff også denne uka: vi har to tøffe historier på lur. Men FØRST: Meldingene som vanlig, så følger Årsmøteprotokollen for 2016. Der stopper vi litt, for på årsmøtet skjedde det noe spesielt: Utdeling av sølvnåla for lang og tro «tjeneste» til Ingebjørg Hovde, ildsjela i Midtfylke lokallag. Du vil se et fint bilde tatt på Hurdalssenteret av hederspersonen. Det ligger ute sammen med lydavisa på hjemmesiden til fylkeslaget. Ellers har det vært medlemsmøte i Ringerike lokallag. Vi får referat derifra. Så følger Personaliaspalten. Du skal få høre to tøffe livshistorier etterpå: Først om den skjebnesvangre kjærligheten fra 2. Verdenskrig; så om en far som mistet en sønn i rus. Litt spesiell matspalte denne uka: Har du hørt om kamkaker før? Ikke jeg, heller, enda jeg er født i Nordland. Kos deg med lydavisa for uke 19. Husk: det er ikke noe feil om du ikke finner lydavisa for neste uke. Dessverre er det ingen avis i uke 20. Og ha en riktig koselig 17.mai! hilsen redaktør Helene.