Buskerud lydavis uke 24 2016

Velkommen til Buskerud lydavis for uke 24. Og det blir den siste lydavisa fra vårt fylke før sommerferien. Som de fleste sikkert har fått med seg, så skal fylkeskontoret flytte over Bybrua til Strømsø med ny addresse: Torgeir Vraasplass 6, 4.et. Og flyttingen foregår i neste uke, uke 25, og da blir det helt umulig å lage lydavis her. Men du får kose deg med lydavisa denne uka. Redaktør Helene Dahlman har masse sommerlett stoff å by på: Men først: MELDINGENE som vanlig, så følger en litt trist nyhet: Noen er tatt og dømt for underslag på Lions førerhundskole. Ellers er vi jo midt i AKSJONSUKA vår. Og det foregår litt av hvert her i Drammen: Det blir liv og røre på Bragernes Torg når politikere, blinde og svaksynte, førerhundbrukere skal prøvekjøre busser med Dr.Solberg på slep. Lydavisa bringer deg informasjon, pressemelding og leserinnlegg mens selve aksjonen kan man forhåpentligvis få høre om på radioen eller gjennom avisa. PERSONALIAspalten ligger klar etter dette. Så følger sommerlesestoffet: Drammen museum i sommer, Astruputstilling på Høvikodden, en litt brent sommerhistorie SOLEKLAR TABBE, tilslutt en lokal godbit: BjønneBerte, slagbjønnens skrekk i Eggedalsfjella. SOMMERMAT handler selvfølgelig om grilling, tips om fisk denne gang, og potetsalat. Så det er litt av hvert å kose seg med, også denne uka………… ………………….hilsen redaktør Helene