Buskerud lydavis uke 37 2016

Velkommen til Buskerud lydavis for uke 37. Utgivelsesdatoen er 13.september. Denne uka har avisa litt alvorlig preg over seg: Du får møte tre tøffe damer, Donna, Anita og Anne Cath. Felles for dem alle, er at de takler vanskelige livssituasjoner. Men først får du høre MELDINGENE som vanlig. Ringerike og omegn lokallag har hatt MEDLEMSMØTE, og vi får referat derifra. Drammen og omegn lokallag har hatt styremøte, og du får protokollen derfra. Så til de tøffe damene: Donna Bakkerud mistet sin ektemann i fjor, og til Hallingdølen forteller hun om hvordan det å skrive hjelper til å takle sorgen. Anita Mariel Edvardsen forteller hvordan synshemmede kvinner kan bli et lett offer for voldtekt for å takle sin situasjon. Den kjente stand-up komiker Anne Cath Hærland gjør sin RP-diagnose til tema i sin nye forestilling. Den kommer hun med til Drammen, og på lydavisa hører du anmeldelsen den fikk i Aftenposten. Så får du PERSONALIASPALTEN med soltider, navnedager, lørdagstanker og dødsannonser. Forskjellige kulturer har forskjellige GRAVSKIKKER. Visste du forresten at Drammen har et eget design på gatekryss, DRAMMENSKRYSS? Og i MATSPALTEN handler det om høstens gode grønnsaker. Kos deg med lydavisa…………………………………hilsen redaktør Helene