Buskerud lydavis uke 40 2016

Velkommen til Buskerudavisa for uke 40. Den blir utgitt den 4. oktober. Først finner du meldingene som vanlig; men denne uka er det mange tilbud, og dermed er filen delt i to: LOKALE MELDINGER og EKSTERNE MELDINGER. Etter disse følger referat fra det siste møte i Drammen og omegn lokallag. Etter utbyggingen på Hønen gård (Hønefoss) er det blitt litt kinkig for Blindeforbundet; Bergen kommune sender nå saken til fylkesmannen. Vi har sakset saken fra nettet. Etter dette kommer PERSONALIA-spalten med soltider, navnedager, lørdagstanker fra DT (ved!!) samt dødsannonser. To ekstra nett-artikler er det blitt plass til denne uka: Det har vært et stort møte om DAB-radioen eller FM-slukking som nærmer seg, og ny forskning bringer gode resultater for behandling av diabetes type 2. Matspalten er hyperaktuell og lokal: Vi kan være stolte av merkevaren Hallingskarvet lamm. Dessuten følger en oppskrift på deilige lammeskanker (tar fryktelig lang tid, men er enkelt). Kos deg med lydavisa……………………………..hilsen redaktør Helene