Buskerud lydavis uke 41 2016

Velkommen til uke 41s utgave av Buskerud lydavis. Den blir utsendt den 11.oktober. Lydavisa har masse stoff om organisasjonen og synshemmede å by på denne uka. Vi starter som vanlig med meldingene. Også denne uka er det så mange at de er delt inn i to filer: meldinger fra lokale og sentrale nbf. organisasjoner og eksterne meldinger. Det er kommet inn to referater: fra Midtfylke lokallag og fra Ringerike lokallag. Litt stoff om tildelinger fra Statsbudskjettet har vi fått plass til samt et par artikler hentet fra nettet: Anne Cath Hærlands situasjon har fått flere til å være åpne om sine synsproblemer, og vi får høre smarte hjelpemidler fort synshemmete, bl.a. om Yr.no som utvikler universelt utformete app’er i sin værvarslingstjeneste. Personaliaspalten ligger klar etter dette. Den vanlige matspalten er kuttet ut. I stedet får vi en artikkel om rødvin og helse pluss en artikkel om kosovoalbaneren Berat som greide å forandre livet sitt. Kos deg med lydavisa………………………………………………………………………..……hilsen redaktør Helene