P4s sommerturné

Nyhetssak fra 30. juni 2016

Nå er det like før P4s sommerturné drar i gang maskineriet og besøker 17 små og store byer på Sør- og Østlandet. Og Blindeforbundet er med!

Vi skal ha en egen stand hvor folk skal få innblikk i hvordan det er å være synshemmet og forhåpentligvis forstå litt mer av utfordringene det innebærer.

Vi skal også vise hva som kan oppnås med teknologi og rehabilitering. Det blir konkurranser og stor stemning!

Det er Kristoffer Lium som jobber på Teknologi for alle (en del av næringslivavdelingen) og Helene Romset (Norges Blindeforbunds ungdom) som skal stå på standen vår. Begge er synshemmet. Sammen med  Christian Castberg og Marianne Alderin som er ansatt fra Eventpartner, skal de utgjøre teamet som skal varte opp publikum som kommer til vår stand.

Det kuleste på vår stand vil være at man ved hjelp av VR-briller får prøve hvordan det er å ha ulike øyesykdommer. VR er jo det nyeste innen teknologi og har begynt å «ta av».

Dersom du bor eller er på ferie på noen av stoppestedene, håper vi at du tar turen innom, så skal du få prøve VR-brillene du også! Eller du kan hilse på Kompis, den nesten to meter høye labradoren som skal bli førerhund.

Det blir også direktesendt radio fra kl 13-15 på P4 fra de ulike stoppestedene, med Michael Andreassen som programleder.

Lørdag førstkommende starter vi opp i Oslo, på Jernbanetorget kl 11.

Boybandet Main Level er også med på turneen og byr på konsert de fleste stedene. Her er lenke til dem på YouTube (populært for ungjentene)

Hilsen Mia