Bli med oss på teater 25. september

Nyhetssak fra 02. september 2015

Hordaland Fylkeslag har reservert et begrenset antall billetter til teaterforestillingen "Sånne som oss" fredag 25.september i teaterkjelleren. Ønsker du å være med?

Bilde viser stykkets logo, en liten fugl som holder en rød ballong i nebbet.

Norges Blindeforbund Hordaland har reservert billetter til forestillingen fredag 25. september kl. 19.30 i Teaterkjelleren Billettpris kr. 250.  Påmelding til kontoret tlf. 55336944 innen 8. september. Husk at dersom du har ledsagerbevis kan du ta med en ledsager uten ekstra kostnad.

Stykket beskrives som sterkt og velspilt.

"Hva får du øye på hvis du går forbi en tilfeldig leilighet i en forstad utenfor Bergen, stopper opp og ser inn? Med det som utgangspunkt i Frode Gryttens debutstykke som dramatiker følger vi en helt vanlig familie i tre generasjoner i Vadmyrveien 28. Sønnen i familien er sluppet ut av fengsel og skal nå gifte seg. Under hektiske bryllupsforberedelser følger vi spillet mellom familiemedlemmene - hvordan de har forholdt seg til hverandre i årevis, hva de har holdt hemmelig for hverandre og hva de ikke har greid å snakke om. Og under selve bryllupet kommer alle skjelettene ut av skapet."

“Sånne som oss” er en hyllest til det vanlige livet der vi alle befinner oss mesteparten av tiden; hardt og barskt men også vakkert og ømt, og John Olav Nilsens poetiske sanger flettes inn i historien som en naturlig del av fortellingen."