På tur til Reindalseter

Nyhetssak fra 11. september 2015

Fjellgruppa i NBF Møre og Romsdal har nok en gang vært på tur. Og denne gangen gikk turen til Tafjordfjella og vakre Reindalseter.

På tur over elva

Helga 28. - 30. august var Fjellgruppa i Møre og Romsdal på fjelltur i Tafjordfjella. Vi var en gruppe på 11, 6 ledsagere og 5 svaksynte medlemmer.  Fra Zakkarias-dammen var det en tøff tur opp til hytta. Vi startet turen kl. 14.30 og rakk akkurat opp til middag kl. 20.00. Reindalsetra er en betjent hytte, så her kom vi til dekka bord hvor kjøttsuppe og bacalao sto på menyen. En sliten men fornøyd gruppe kunne nyte maten og resten av kvelden i den koselige peisestuen. Etter frokost lørdag la vi på tur opp til Huldrekoppen, en fantastisk tur med utsikt over Reindalen og setra. Under flotte fjell med fin utsikt og i nydelig vær, kunne vi nyte nistepakken der oppe.

I løpet av helga fikk vi også tid til se nærmere på en gammel restaurert sag som var drevet med vannkraft, og en gammel gran som antagelig er 1000 år gammel. Vi måtte være 3 stykker for å rekke rundt den. Middagen denne dagen var andelår, noe som alene var verdt turen. Resten av kvelden ble tilbragt i stuen med god varme i peisen.

Etter frokost neste dag, var det utpakking av rommene og avmarsj klokka 10.00. En fornøyd og glad gjeng var vel nede på parkeringsplassen kl. 14.30.

Jublende over den mestringen vi hadde utført, var vi enige om at vi hadde lagt bak oss en tøff tur, men ingen ville vært den foruten.

Vi takker igjen våre flotte og dyktige ledsagere som gjør disse turene mulig.

Leder Fjellgruppa

Roy Austerslått