Vannvittig gøy med bøy og tøy

Nyhetssak fra 29. august 2016

Vi fått midler fra Stiftelsen Helse og Rehabilitering til et ettårig prosjekt med bassengtrening for blinde og svaksynte. Dette er ikke hard trening, men ment som en hyggelig time hvor man i tillegg gjør noe godt for kroppen sin. Passer alle aldre, kjønn og fasonger!

Praktisk informasjon

Onsdager  Fra 31.08 kl. 18:00      til 30.11 kl. 18:00

Fylke:                Nord-Trøndelag
Arrangør: NBF Nord-Trøndelag fylkeslag
Hvem er tilbudet for:          Ledsagere, Medlemmer, Pårørende
Sted: Verdal
Pris: Kr. 500,- (For høstens treninger) Ledsager er gratis
Kontakt/påmelding:Norges Blindeforbund Nord-Trøndelag E-post: nord.trondelag@blindeforbundet.no Tlf. 74 16 22 13

Beskrivelse

Fylkeslaget har fått midler fra Stiftelsen Helse og Rehabilitering til et ettårig prosjekt med bassengtrening for blinde og svaksynte. Dette er ikke hard trening, men ment som en hyggelig time hvor man i tillegg gjør noe godt for kroppen sin. Passer alle aldre, kjønn og fasonger!

Det er derfor en glede å invitere deg til å bli med i ei gruppe som, med kyndig veiledning, skal fokusere på avspenning av stive muskler og balansetrening i varmebassenget på Verdal.

DU KAN TA MED DEG EN LEDSAGER UTEN AT DET KOSTER NOE EKSTRA!

Fysioterapeut Stine Malén Valstad vil lede treninga. Prosjektansvarlige er Ann Sissel Jørgensen og Eli Tove Marken, som selv er synshemmede. De vil også være kontaktpersoner for gruppa, og delta i bassenget.

Skyss til og fra Verdal må bekostes av hver enkelt, men vi stiller med gratis transport mellom jernbanestasjonen og bassenget.
NÅR: Onsdager kl. 18-19. Første time er onsdag 17. februar. Med unntak av påske- og sommerferie, vil vi holde det gående hver onsdag ut november 2016, totalt 30 ganger.
HVOR: Bassenget ved Verdalsøra barne- og ungdomsskole. Vi har leid varmebassenget, men det blir også anledning til å benytte badstua om ønskelig.
PRIS: Egenandelen er kr. 1000,- for hele perioden, som betyr at det kun koster kr. 30 pr. kveld!
HVA FÅR DU: Helsebringende og oppfriskende bassengtrening i gruppe. Sosialt samvær og enkel servering med kaffe/te og noe å bite i etter hver bassengtime. Gratis skyss fra jernbanestasjonen til bassenget.  Du kan ta med en ledsager gratis. På grunn av størrelsen på bassenget er det maks 20 personer (eks. ledsagere) som kan få plass på gruppa. Det er derfor «først til mølla» prinsippet som gjelder!

Hvis du har spørsmål som du ønsker besvart før du melder deg på, kan du ta kontakt med Ann Sissel på tlf. 994 89 622 eller Eli Tove på tlf. 402 00 482.

Første time, 17. februar, blir en uforpliktende «prøvetime», og man har sjansen til å melde seg av om dette ikke var som man hadde tenkt. Faktura blir sendt ut etter 2. trening, og man kan be om å få betale i to eller flere avdrag om det blir litt mye på en gang.
Påmelding til fylkeskontoret: Send en e-post eller ring oss. Tiden er knapp, så vær kjapp! Påmeldingsfrist er 8. februar!   Vi håper at mange vil benytte seg av dette flotte tilbudet!!

For Norges Blindeforbund Nord-Trøndelag Ann Sissel Jørgensen og Eli Tove Marken