Ny daglig leder i Oppland

Nyhetssak fra 03. februar 2016

Ronny Paulsen startet som daglig leder ved fylkeskontoret i Oppland 1. februar. Har bakgrunn fra fagbevegelsen, og fungerte som org.sekretær i Fellesforbundet i Glåmdalen fram til han startet i Blindeforbundet. Han har også lang fartstid i Telenor, og fungerte der som tillitsvalgt i mange år.

Selfie av Ronny.

Han er 40 år, og bor på Gjøvik sammen med sin kone og en bonusdatter på snart 9 år. Av private interesser så er det nok musikk som står øverst på lista, og da først og fremst alt som har med The Beatles å gjøre. I tillegg så er han veldig glad i å reise, og da gjerne for å sjekke ut lokale mat-tradisjoner.

Min hjertesak i forhold til den nye jobben er å arbeide for at blinde og svaksynte i større grad skal inkluderes i alle deler av vårt samfunn. -Både i forhold til tilgjengelighet og fremkommelighet i det offentlige rom, men også når det gjelder arbeidslivet. I dagens samfunn med gode og moderne IKT-løsninger, så bør det stilles store krav til arbeidsgivere i forhold til mer tilrettelagt arbeid og mer inkludering.

Det handler i det store og hele om livskvalitet og om menneskeverd. Og der har vi alle sammen en viktig oppgave i forhold til å finne gode løsninger som er til det beste for både våre medlemmer og for samfunnet generelt.

Han ser fram til å ta fatt i jobben som daglig leder ved Opplands kontoret, og gleder seg til å lære å kjenne folkene i dette forbundet.